Шепетівський дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) №11  "Дзвіночок"
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Головна » Файли » Методичний порадник » На допомогу педагогам

У категорії матеріалів: 12
Показано матеріалів: 1-12

Сортувати за: Даті

Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах у 2018/2019 ...

Лист МОН від 20.08.2018 № 1/9-501  https://drive.google.com/open?id=1GZZ_ds9tU4NIQhfpfAsELiTfkafbRt-b

На допомогу педагогам | Переглядів: 45 | Завантажень: 0 | Додав: 1111111 | Дата: 08.01.2019 | Коментарі (0)

Впевнений старт» – нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку

image_pdfimage_print

Підготовлена нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», якій надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 01.08.2017 №1/11-7684) .  Над програмою працював авторський колектив: Гавриш Н. В., Піроженко Т. О., Рогозянський О. С., Хартман О. Ю., Шевчук А. С., за загальною науковою редакцією професора Піроженко Т. О..Далі...

https://imzo.gov.ua/2017/08/10/vpevnenyj-start-nova-redaktsiya-osvitnoji-prohramy-dlya-ditej-starshoho-doshkilnoho-viku/

http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2017/08/21/onlajn-translyacziya-prezentacziya-novoyi-redakcziyi-programi-%C2%ABvpevnenij-start%C2%BB/

На допомогу педагогам | Переглядів: 321 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 25.08.2017 | Коментарі (0)

 

Усміхнені авторські скоромовки та презентація для їх вивчення —
подарунок від журналу «Джміль»http://jmil.com.ua/2014-2/samchytajlyk

Скільки цікавого можна знайти навколо щодня! Наприклад... скоромовки! Звісно, це не завжди легко: треба добре роздивитися навсібіч, поміркувати, пофантазувати. Спочатку пошукаймо поблизу. Ми знайдемо скоромовки всюди: на листочку, на дереві, в супі, на пожежній вежі… А скільки скоромовок у нас під ногами!..

Авжеж, без уваги, спостережливості, вигадливості, почуття гумору тут не обійтися, зате як захопливо і цікаво можна провести дозвілля у дитячому садку! А допоможе в цьому публікація “Скоромовки на нашому подвір’ї”(“Джміль”, 2014, № 2).

 

На допомогу педагогам | Переглядів: 302 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 27.11.2016 | Коментарі (0)

Заняття в дошкільному навчальному закладі (молодша, середня, старша групи)

Ігри для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку

Матеріал взято з сайту http://moj-rebenok.com/navchannya-doshkolyat

На допомогу педагогам | Переглядів: 185 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 25.09.2016 | Коментарі (0)

Безперечно: кожен  завідувач, методист хоче, щоб  заклад, в якому працює, був якнайкращим, мав позитивний  імідж серед батьків, вчителів, хочеться щоб вихованці були найкращими  та добре навчались у школі.

        Це наша   конкурентноздатність, яка напряму залежить  від якості освітніх послуг.

       Як же шукає свій шлях  до якості  наш «Дзвіночок» ?

    Сучасні освітні тенденції вимагають від  педагогів  підтримки індивідуальної своєрідності кожної дитини, вивчення та урахування її  відмінностей, розвиток властивостей, які забезпечують  умови формування компетенцій, що в подальшому сприяє досягненню життєвого  успіху. 

        Кожна дитина - особлива , неповторна і  потребує до себе уваги з боку  дорослих. Отож, педагог має знайти «ключик» до кожного вихованця, а практичний психолог – допомогти йому  у цій  складній, але такій важливій справі. Ще  Софія Русова  відзначала, що «педагогіку, яка не орієнтується  на індивідуальний  темп розвитку  дитини,  індивідуально психологічні відмінності дітей, називають «бездітною».

        Дуже  добре  на це  орієнтує Базовий компонент дошкільної освіти, який спрямовує  нас   на переорієнтацію  підходів  до оцінювання  досягнень  дошкільнят.

       Переконана, не   можна  спиратися  лише  на виявлення   знань, умінь і навичок. Для дошкільника стає важливим не  так  обсяг інформації у будь-якій сфері життєдіяльності, як те, у який спосіб ці знання були ним засвоєні, якого рівня розвитку він досягнув.

       Я думаю  колеги  підтвердять, що  визначити динаміку реального розвитку дитини значно складніше, ніж обсяг засвоєних нею знань. Адже специфіка дошкільного віку полягає у тому, що розвиненість та зрілість емоційних, когнітивних, вольових психічних процесів значною мірою залежить від того, які умови будуть створені для них дорослими. Навчання, виховання і розвиток в дошкільному віці мають цілісний характер і можуть бути розділені  в освітньому процесі лише умовно. Підтверджуючи свою думку, хочу нагадати  важливу заповідь: «Вихователь повинен  бути справжнім спостерігачем – дослідником дитини , а не пасивним  наглядачем  за нею».

       У чому   ж практичне значення  такої установки?

    Вважаю, правильно проведена  діагностика допоможе нам краще пізнати своїх  вихованців, намітити  перспективний план  роботи, підібрати відповідний дидактичний матеріал тощо.

         Адже суть діагностики не у простому визначенні рівня  сформованості ключових компетенцій, а в тому, що вона  допомагає побачити  перспективу.

При  оцінювання  результатів освітньої діяльності

 користуємось такими методами як:

-        збір інформації (спостереження, співбесіда, діагностування, виконання контрольних завдань, аналіз педагогічних висновків, аналіз продуктів дитячої діяльності тощо);

-        обробка даних (співставлення результатів, порівняльний аналіз, узагальнення статистичних висновків, виконання додаткових завдань);

-        узагальнення результатів (складання діаграм, довідок, засідання педагогічного консиліуму, обговорення на педраді, складання дитячого портфоліо, табелю успіху дитини).

       З огляду ми розробили картки експертизи освітнього процесу та  досягнень дітей п'ятирічного віку та рівня її компетентності відповідно до програми " Я у Світі" та адаптовуємо їх до програми «Українське дошкілля». Картки містять орієнтовний комплекс питань та показників, який засвідчує рівень майстерності педагога і життєву зрілість дошкільника, передбачає висновок експерта з приводу життєвої компетентності дитини та якісних характеристик освітнього процесу.

       Щоб змінити  підходи до діагностування  ми розробили інтегративну модель  з чітко визначеним алгоритмом дій, завдань, мети, діагностикою початкових і кінцевих результатів, з розробкою  для кожної дитини  індивідуального освітнього маршруту .  

      Потребувала і зміна поглядів у  педагогів  в оцінюванні знань дітей, адже у заклад   прийшли діти з особливими  потребами та  відхиленнями  у поведінці, часто хворіючі.

      При цьому  важливо  було навчити  вихователя змінити  підхід  до діагностування наших вихованців.  Допомогли у роботі  тренінги, методичні-фрійстали, педагогічні аукціони та ринги, ділові ігри, вікторини і інші форми роботи, спільно проведені з практичним психологом.

      Грамотний підхід до   проектування  освітнього маршруту дав можливість вихователям  обрати  оптимальні  методи взаємодії з дитиною, а  також злагоджено  діяти  з іншими спеціалістами.

      При цьому ми зрозуміли, як важливо  провести індивідуальну  психодіагностику дитини, визначити  стан здоров'я, інтереси, здібності, нахили, характер.

     Для дітей, які мають особливі освітні потреби   були  підібрані  відповідні ігри, вправи, завдання, картки експертизи  освітнього процесу та досягнень.

    Головним завданням для нас стало введення у першу чергу таких дітей у соціум, а вже потім навчання.

      

     

https://drive.google.com/file/d/0B9BwIcwNsMOUc3NhRE96R0ZYd0E/view?usp=sharing

 

На допомогу педагогам | Переглядів: 216 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 14.06.2016 | Коментарі (0)

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-249 від 20 травня 2015 року

Департаменти (управління) освіти
і науки (молоді та спорту) обласних,
Київської міської державних адміністрацій

Інститути післядипломної педагогічної освіти

Щодо організації освітньої роботи
в дошкільних навчальних закладах
у 2015/2016 навчальному році

Надсилаємо інструктивно-методичні рекомендації "Організація освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році".

Просимо довести зазначену інформацію до відома працівників районних (міських) управлінь (відділів) освіти і науки, керівників та  педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів.

Додатки: на 7 арк.

Заступник Міністра       Павло Полянський

На допомогу педагогам | Переглядів: 497 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 15.06.2015 | Коментарі (0)

Освітні портали

http://osvita.ua  Освітній портал «Освіта.UA».
http://shodennik.ua Інтернет-проект, метою якого є створення єдиної освітньої мережі для всіх учасників освітнього процесу.
http://school.xvatit.com Гіпермаркет знань.
http://klasnaocinka.com.ua Класна Оцiнка — безкоштовна інформаційна система для шкіл, дитячих садків та інших організацій.
http://www.osvita.org.ua «Освітній портал» — все про освіту України.
http://ukped.com Українська педагогіка.
http://uchiteli.com.ua Сайт учительської взаємодопомоги: методичні матеріали, календарні плани, відеоуроки та інше.
http://shkola.ua Новий навчальний портал.
http://teacherjournal.com.ua Учительський журнал он-лайн.
http://www.ednu.kiev.ua "Освіта в Украіні. Цей сайт представляє усі українські інформаційні ресурси, що пов'язані з освітою (за словами власників).
http://myeducation.com.ua Потужний незалежний освітній ресурс, основною метою якого є допомога у отриманні якісних освітніх послуг кожною людиноюпротягом життя.
http://window.edu.ru Єдине вікно доступу до освітніх ресурсів (Росія).
http://svitosvit.ua Українська мережа навчальної інформації та освітніх послуг «СвітОсвіт».
http://ped.sumy.ua Українська педагогіка. (Неофіційний сайт ГНПУ імені Олександра Довженка.)
http://den-za-dnem.ru Школа: день за днем. Педагогічний альманах.
http://www.uroki.net Метою даного сайту, є допомога молодим і починаючим вчителям у складанні поурочно і тематичного планування, сценаріїв шкільних свят, в розробці відкритих уроків з різних шкільних предметів, класних годин.
http://www.intellect-invest.org.ua Портал сучасних педагогічних ресурсів.
http://znannya.info Інформаційний портал «Знання».
http://www.obrazovanie.by Освіта і навчання в Білорусі.
http://rg-zigzag.com.ua Освітній портал «Репетиторська група „Зигзаг“.
https://sites.google.com/site/ulejconf Вчитель у мережі.
http://adu.by Науково-методична установа „Національний інститут освіти“ Міністерства освіти Республіки Білорусь.
http://pedsovet.org Всеросійська інтернет-педрада.
http://nastaunik.info Сайт знайомить з тенденціями освіти у світі, з новими технологіями і методами викладання, а також результатами їх застосування в Білорусі. Програмна оболонка дозволяє скопіювати інформацію, а також додати свої розробки.
http://metodportal.net

На допомогу педагогам | Переглядів: 306 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 24.12.2014 | Коментарі (0)

Інструктивно-методичні рекомендації

«Організація роботи в дошкільних навчальних закладах

у 2014/2015 навчальному році»

Діяльність дошкільних навчальних закладів здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» та інших нормативно-правових актів.

Зміст освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності в 2014/2015 навчальному році має відповідати основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. Базовий компонент передбачає оволодіння змістом дошкільної освіти впродовж усього періоду дошкільного дитинства і визнає цінність кожного вікового етапу для особистісного розвитку за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних можливостей.

Реалізація Базового компонента  дошкільної освіти забезпечується освітніми програмами та навчально-методичною літературою, що затверджені або рекомендовані Міністерством освіти і науки України чи схвалені для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України.

У 2014/2015 навчальному році чинними є такі програми.

Комплексні освітні програми:

- «Оберіг», програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш А. М.);

- «Впевнений старт», програма розвитку дітей старшого дошкільного віку  (авт. кол.: Андрієтті О. О., Голубович О. П. та ін.);

- «Дитина», програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років  (наук. кер. Проскура О. В., Кочина Л. П., Кузьменко В. У., Кудикіна Н. В.);

- «Дитина в дошкільні роки», освітня програма (наук. кер. Крутій К. Л.);

- «Українське дошкілля», програма розвитку дитини дошкільного віку (авт. кол.: Білан О. І., Возна Л. М., Максименко О. Л. та ін.);

- «Соняшник», комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку (авт. Калуська Л. В.);

- «Я у Світі» (нова редакція), програма розвитку дитини дошкільного віку (наук. кер. Кононко О. Л.);

- «Стежина», програма для дошкільних навчальних закладів, які працюють за вальдорфською педагогікою (авт. Гончаренко А. М.,          Дятленко Н. М.).

Парціальні освітні програми:

- «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років  (авт. Лохвицька Л. В.);

- «Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З.,   Линник Т. А.);

- «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);

 - «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л.,      Лещенко З.).

На допомогу педагогам | Переглядів: 657 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 02.08.2014 | Коментарі (0)

 

Конспект підсумкового заняття  для дітей старшої групи

«КВК»

Мета: розвивати логічне та аналітичне мислення, пам'ять, увагу,мовлення,  вміння орієнтуватися в просторі. Закріпити у дітей вміння лічити предмети в межах 10,добирати  слова до запропонованих моделей, вільно орієнтуватись у звуковій структурі  слова. Вправляти у встановленні відповідності між числом і цифрою, в називанні та класифікації геометричних фігур, виконанні дій додавання і віднімання в межах 10.

Ведуча.

Сьогодні ми проводимо справжній відповідальний турнір КВК- клуб веселих і кмітливих. Дві команди розумних і уважних будуть  змагатися одна з одною і пройдуть декілька випробувань. В кінці ми підведемо підсумки та відзначимо переможців. А допоможе визначити  переможців  наше шановне журі… Всі конкурси будуть оцінюватися за 5 – ти бальною системою.

Ведуча. Представлення команд.

Капітан 1-шої команди.

Наша команда – «Пізнайки».

Команда, наш девіз:

Ми все пізнати хочем,

Ми хочемо все пройти.

Ми прагнемо дізнатись

На все відповісти.


На допомогу педагогам | Переглядів: 819 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 13.02.2014 | Коментарі (0)

Конспект підсумкового заняття

 «Мандруємо стежками математики»

Мета: Виявити рівень знань дітей з математики за вивченими темами. Закріпити вміння рахувати в межах від 1 до 10. Вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлення рівності між ними. Удосконалювати вміння визначати наступне та попереднє число відносно заданого («сусідів числа»), називати плоскі геометричні фігури шляхом виділення їх у малюнку. Розвивати   розумові операції, увагу, мовлення ,  уміння орієнтуватися в просторі, порівнювати предмети по величині; допитливість,  навички самооцінки та взаємооцінки .

Виховувати увагу, самостійність, витримку, звичку до самоконтролю,. стійкий інтерес до занять з математики, бажання допомагати один одному.

Хід заняття.

Відео :вихователь запрошує дітей у подорож, у незвичайну країну, а в яку, пропонує здогадатись.

                         Вихователь.   

 Країна ця кличе у мандри далекі,

Час у похід вирушати малечі,

 Швидше збирайте свої рюкзаки

Все необхідне кладіть, малюки!

Вітер обличчя нам обвіває

Отже, малеча, в похід вирушає!

Вихователь запрошує дітей у туристичну подорож. Діти складають у
рюкзаки все те, що їм знадобиться у подорожі.

Відлік часу (1,2,3….  ,9,8,7…..)

Заходять до залу, співають.

«Пісня про дружбу»

На допомогу педагогам | Переглядів: 613 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 13.02.2014 | Коментарі (1)

 Вектор наступності.

          Сьогодні процес модернізації змісту  освіти спрямовується на розвиток дитини, як активного, свідомого та компетентного суб’єкта життєдіяльності, у якого  сформована  фізична  та психологічна готовність до шкільного життя. А це вимагає переосмислення як змісту,так і форм, методів, засобів педагогічної діяльності. У зв’язку з цим стало очевидно, що традиційна підготовка дітей до школи втратила свою перспективу. При підготовці  старших дошкільників до навчання у школі  набуває цінності не стільки наявність спеціальних знань, умінь, скільки складних форм розумової діяльності, високого рівня морально-вольових якостей, працьовитості. Відповідно , це  вимагає тісної взаємодії  у діяльності  роботи    дошкільної та початкої  ланок.

        Все це не можливо  без реалізації принципу безперервності освіти, який  має починатися з забезпечення наступності між першими її сходинками — дошкільною і початковою ланками. Саме такий принцип побудови утворює простір для реалізації в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи єдиної, динамічної та перспективної системи, спрямованої на розвиток, виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів.

       Щоб зв'язок між дошкільним закладом та початковою школою приніс реальну користь, важливо дотримуватись певних умов: співробітництво має бути довготривалим і нерозривним, робота - плановою і системною, завдання - комплексними. Основою співробітництва у нашому закладі є розгорнутий перспективний план спільної роботи, у якому чітко сформульовані завдання, визначений зміст роботи з різних напрямків і обумовлені конкретні її форми, а також терміни виконання .

   В результаті   реалізації принципу безперервної освіти   дошкільний заклад визначив напрямки  спільної  роботи   дошкільного закладу  та загальноосвітньої школи :

На допомогу педагогам | Переглядів: 419 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 13.02.2014 | Коментарі (0)

Основною формою навчання дошкільнят у процесі організованої пізнавальної діяльності було й лиша­ється заняття.
 Що таке сучасне заняття в сучасному дошкільному закладі?
 

На допомогу педагогам | Переглядів: 489 | Завантажень: 57 | Додав: Admin | Дата: 12.12.2013 | Коментарі (1)

Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Друзі сайту

Шепетівка вул.Чкалова 34
Безкоштовний хостинг uCoz