Шепетівський дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) №11  "Дзвіночок"
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Головна » Файли » Методичний порадник

У розділі матеріалів: 22
Показано матеріалів: 1-20
Сторінки: 1 2 »

Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах  (лист МОН № 1/9-456 від 02.09.2016 року)
https://drive.google.com/file/d/1i15EGrXc7vsstBBtG3UDuIMmD-9kpwMD/view?usp=sharing

Педагогічна майстерня | Переглядів: 6 | Завантажень: 0 | Додав: 1111111 | Дата: 10.06.2019 | Коментарі (0)

Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах у 2018/2019 ...

Лист МОН від 20.08.2018 № 1/9-501  https://drive.google.com/open?id=1GZZ_ds9tU4NIQhfpfAsELiTfkafbRt-b

На допомогу педагогам | Переглядів: 45 | Завантажень: 0 | Додав: 1111111 | Дата: 08.01.2019 | Коментарі (0)

Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2018/2019 н.р.

Докорінні зміни в системі освіти забезпечуються реалізацією Закону України «Про освіту» та ключових положень Концепції «Нова українська школа». Дошкільна  освіта розглядається сьогодні як базис  системного розвитку дитини, фундамент  творення якісно нового освітнього простору, а, отже, й змінювати слід, насамперед, її  стереотипи й установки, усталені принципи
функціонування.

 Електронна версія "Майбуття"...

http://visnyk.hoippo.km.ua/maibutia/3598-lipen-serpen-2018-13-16-590-583.html

https://drive.google.com/open?id=1fCAl0X43cYP6OSw6SFUW8ny2TTpqu964

https://drive.google.com/open?id=19kREXSmy0fR4lsUu3iahnwnpvSRs2Flx

https://drive.google.com/open?id=18GUeK0YxqvJmU0yD2bUsavEm7-syS2Ju

 

Педагогічна майстерня | Переглядів: 69 | Завантажень: 0 | Додав: 1111111 | Дата: 17.09.2018 | Коментарі (0)

Шухлядка вихователя | Переглядів: 191 | Завантажень: 0 | Додав: 1111111 | Дата: 19.10.2017 | Коментарі (0)

Впевнений старт» – нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку

image_pdfimage_print

Підготовлена нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», якій надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 01.08.2017 №1/11-7684) .  Над програмою працював авторський колектив: Гавриш Н. В., Піроженко Т. О., Рогозянський О. С., Хартман О. Ю., Шевчук А. С., за загальною науковою редакцією професора Піроженко Т. О..Далі...

https://imzo.gov.ua/2017/08/10/vpevnenyj-start-nova-redaktsiya-osvitnoji-prohramy-dlya-ditej-starshoho-doshkilnoho-viku/

http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2017/08/21/onlajn-translyacziya-prezentacziya-novoyi-redakcziyi-programi-%C2%ABvpevnenij-start%C2%BB/

На допомогу педагогам | Переглядів: 321 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 25.08.2017 | Коментарі (0)

http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/6124-                                                                 Додаток до листа МОН України

                                                                                 від _02__._09___.2016 р. № _1/9-456____

 

 

Інструктивно-методичні рекомендації

«Організація фізкультурно-оздоровчої роботи                                                       у дошкільних навчальних закладах»

 

             

Закон України «Про дошкільну освіту» визначає збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини як першочергове завдання розвитку, навчання і виховання наймолодших громадян країни.   

Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфофізіологічного розвитку (відсутність аномалій і відхилень в анатомічній будові тіла, нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і розвиток), що виявляється й підтверджується віковими антропо- та біометричними показниками (довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, органів дихання, травлення, виділення, опорно-рухового апарату, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо).

Показники психічного здоров’я – рівень розвитку психічних процесів (відчуття, сприймання, увага, пам’ять, уява, мислення, мовлення, воля),  емоційної сфери, збалансованість психічних станів, уміння свідомо керувати своєю поведінкою, швидко адаптуватися до середовища, адекватно реагувати на зовнішні й внутрішні подразники, регулювати відносини із соціальним, природним, предметним середовищем та власним «Я».

Показники духовного здоров’я – самоідентифікація і самоусвідомлення себе як індивіда, особистості, власних бажань, інтересів і перспектив, система ціннісних орієнтацій, врівноважене, толерантне спілкування з однолітками та іншими дітьми, дорослими людьми, спрямованість на суспільно­-корисну справу, культура користування матеріальними благами і здобутками духовної культури людства, прагнення до творчого освоєння світу тощо.

Необхідною умовою збереження і зміцнення усіх складників здоров’я,  а отже й повноцінного і своєчасного розвитку фізичної, соціально-моральної, інтелектуально-пізнавальної, емоційно-ціннісної, творчої та інших сфер дитячої особистості є застосування в освітньому процесі дошкільних навчальних закладів  науково вивірених, експериментально апробованих інноваційних освітніх методик і технологій здоров’язбережувального і здоров’яформувального спрямування.  

Педагогічна майстерня | Переглядів: 612 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 27.11.2016 | Коментарі (0)

 

Усміхнені авторські скоромовки та презентація для їх вивчення —
подарунок від журналу «Джміль»http://jmil.com.ua/2014-2/samchytajlyk

Скільки цікавого можна знайти навколо щодня! Наприклад... скоромовки! Звісно, це не завжди легко: треба добре роздивитися навсібіч, поміркувати, пофантазувати. Спочатку пошукаймо поблизу. Ми знайдемо скоромовки всюди: на листочку, на дереві, в супі, на пожежній вежі… А скільки скоромовок у нас під ногами!..

Авжеж, без уваги, спостережливості, вигадливості, почуття гумору тут не обійтися, зате як захопливо і цікаво можна провести дозвілля у дитячому садку! А допоможе в цьому публікація “Скоромовки на нашому подвір’ї”(“Джміль”, 2014, № 2).

 

На допомогу педагогам | Переглядів: 302 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 27.11.2016 | Коментарі (0)

Заняття в дошкільному навчальному закладі (молодша, середня, старша групи)

Ігри для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку

Матеріал взято з сайту http://moj-rebenok.com/navchannya-doshkolyat

На допомогу педагогам | Переглядів: 185 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 25.09.2016 | Коментарі (0)

Безперечно: кожен  завідувач, методист хоче, щоб  заклад, в якому працює, був якнайкращим, мав позитивний  імідж серед батьків, вчителів, хочеться щоб вихованці були найкращими  та добре навчались у школі.

        Це наша   конкурентноздатність, яка напряму залежить  від якості освітніх послуг.

       Як же шукає свій шлях  до якості  наш «Дзвіночок» ?

    Сучасні освітні тенденції вимагають від  педагогів  підтримки індивідуальної своєрідності кожної дитини, вивчення та урахування її  відмінностей, розвиток властивостей, які забезпечують  умови формування компетенцій, що в подальшому сприяє досягненню життєвого  успіху. 

        Кожна дитина - особлива , неповторна і  потребує до себе уваги з боку  дорослих. Отож, педагог має знайти «ключик» до кожного вихованця, а практичний психолог – допомогти йому  у цій  складній, але такій важливій справі. Ще  Софія Русова  відзначала, що «педагогіку, яка не орієнтується  на індивідуальний  темп розвитку  дитини,  індивідуально психологічні відмінності дітей, називають «бездітною».

        Дуже  добре  на це  орієнтує Базовий компонент дошкільної освіти, який спрямовує  нас   на переорієнтацію  підходів  до оцінювання  досягнень  дошкільнят.

       Переконана, не   можна  спиратися  лише  на виявлення   знань, умінь і навичок. Для дошкільника стає важливим не  так  обсяг інформації у будь-якій сфері життєдіяльності, як те, у який спосіб ці знання були ним засвоєні, якого рівня розвитку він досягнув.

       Я думаю  колеги  підтвердять, що  визначити динаміку реального розвитку дитини значно складніше, ніж обсяг засвоєних нею знань. Адже специфіка дошкільного віку полягає у тому, що розвиненість та зрілість емоційних, когнітивних, вольових психічних процесів значною мірою залежить від того, які умови будуть створені для них дорослими. Навчання, виховання і розвиток в дошкільному віці мають цілісний характер і можуть бути розділені  в освітньому процесі лише умовно. Підтверджуючи свою думку, хочу нагадати  важливу заповідь: «Вихователь повинен  бути справжнім спостерігачем – дослідником дитини , а не пасивним  наглядачем  за нею».

       У чому   ж практичне значення  такої установки?

    Вважаю, правильно проведена  діагностика допоможе нам краще пізнати своїх  вихованців, намітити  перспективний план  роботи, підібрати відповідний дидактичний матеріал тощо.

         Адже суть діагностики не у простому визначенні рівня  сформованості ключових компетенцій, а в тому, що вона  допомагає побачити  перспективу.

При  оцінювання  результатів освітньої діяльності

 користуємось такими методами як:

-        збір інформації (спостереження, співбесіда, діагностування, виконання контрольних завдань, аналіз педагогічних висновків, аналіз продуктів дитячої діяльності тощо);

-        обробка даних (співставлення результатів, порівняльний аналіз, узагальнення статистичних висновків, виконання додаткових завдань);

-        узагальнення результатів (складання діаграм, довідок, засідання педагогічного консиліуму, обговорення на педраді, складання дитячого портфоліо, табелю успіху дитини).

       З огляду ми розробили картки експертизи освітнього процесу та  досягнень дітей п'ятирічного віку та рівня її компетентності відповідно до програми " Я у Світі" та адаптовуємо їх до програми «Українське дошкілля». Картки містять орієнтовний комплекс питань та показників, який засвідчує рівень майстерності педагога і життєву зрілість дошкільника, передбачає висновок експерта з приводу життєвої компетентності дитини та якісних характеристик освітнього процесу.

       Щоб змінити  підходи до діагностування  ми розробили інтегративну модель  з чітко визначеним алгоритмом дій, завдань, мети, діагностикою початкових і кінцевих результатів, з розробкою  для кожної дитини  індивідуального освітнього маршруту .  

      Потребувала і зміна поглядів у  педагогів  в оцінюванні знань дітей, адже у заклад   прийшли діти з особливими  потребами та  відхиленнями  у поведінці, часто хворіючі.

      При цьому  важливо  було навчити  вихователя змінити  підхід  до діагностування наших вихованців.  Допомогли у роботі  тренінги, методичні-фрійстали, педагогічні аукціони та ринги, ділові ігри, вікторини і інші форми роботи, спільно проведені з практичним психологом.

      Грамотний підхід до   проектування  освітнього маршруту дав можливість вихователям  обрати  оптимальні  методи взаємодії з дитиною, а  також злагоджено  діяти  з іншими спеціалістами.

      При цьому ми зрозуміли, як важливо  провести індивідуальну  психодіагностику дитини, визначити  стан здоров'я, інтереси, здібності, нахили, характер.

     Для дітей, які мають особливі освітні потреби   були  підібрані  відповідні ігри, вправи, завдання, картки експертизи  освітнього процесу та досягнень.

    Головним завданням для нас стало введення у першу чергу таких дітей у соціум, а вже потім навчання.

      

     

https://drive.google.com/file/d/0B9BwIcwNsMOUc3NhRE96R0ZYd0E/view?usp=sharing

 

На допомогу педагогам | Переглядів: 216 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 14.06.2016 | Коментарі (0)

Гранично допустиме навчальне навантаження на дитину

у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності

(Затверджено наказом МОН України від 20.04.2015р. №446,

зареєстрованим у Міністерстві юстиції України

від  13.05.2015р. за №520/26965)

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами

 

раннього віку (від 1 до 2 років)

Перша молодша (від 2 до 3 років)

Друга молодша (від 3 до 4 років)

Середня (від 4 до 5 років)

Старша

 (від 5 до

6 (7) років)

 

 

Ознайомлення з соціумом

1

1

2

2

3

 

 

Ознайомлення з природним   

довкіллям

1

1

1

1

2

 

 

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

3

4

4

5

5

 

 

Сенсорний розвиток

2

2

-

-

-

 

 

Логіко-математичний розвиток

-

-

1

1

2

 

 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

2

3

3

3

 

 

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

2

3

3

3

 

 

Загальна кількість занять на тиждень

9

10

11

12

15

 

 

Додаткові освітні послуги на вибір батьків

-

-

3

4

5

 

 

Максимальна кількість занять на тиждень

9

10

14

16

20

 

 

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) **

1,3

1,4

3,5

5,3

8,3

 

 

Розвивальне заняття з психологом

 

1

1

1

1

 

Педагогічна майстерня | Переглядів: 254 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 22.09.2015 | Коментарі (0)

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-249 від 20 травня 2015 року

Департаменти (управління) освіти
і науки (молоді та спорту) обласних,
Київської міської державних адміністрацій

Інститути післядипломної педагогічної освіти

Щодо організації освітньої роботи
в дошкільних навчальних закладах
у 2015/2016 навчальному році

Надсилаємо інструктивно-методичні рекомендації "Організація освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році".

Просимо довести зазначену інформацію до відома працівників районних (міських) управлінь (відділів) освіти і науки, керівників та  педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів.

Додатки: на 7 арк.

Заступник Міністра       Павло Полянський

На допомогу педагогам | Переглядів: 497 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 15.06.2015 | Коментарі (0)

Методичні рекомендації

щодо організації літнього оздоровлення дітей дошкільного віку

Літо – час оздоровлення дітей. Використати цей період необхідно дбаючи про повноцінне загартування повітрям, сонцем і водою. Ці природні чинники треба задіювати помірковано, не забуваючи про основні вимоги до загартувальних процедур: системність, послідовність, регулярність, урахування стану здоров’я  та емоційного ставлення дитини до оздоровчих процедур.

Чим ще ми маємо наповнити літнє дозвілля дошкільників? Доречно, щоб це були ігри, розваги, спостереження, праця в природі, загартувальні процедури, пішохідні переходи, спортивні свята. Цікавими для дітей будуть лялькові вистави, концерти, вікторини, інсценівки, драматизації казок, у яких вони будуть брати безпосередню участь. Вихователь має потурбуватися про різноманітність вражень і знань, які отримають малюки за три місяці літа.

Загартувальні процедури

Загартування повітрям

  • повітряні ванни в приміщенні (діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);

  • повітряно-сонячні ванни (на прогулянках, які організовують кожного дня по два рази. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дитину – відповідно до сезону і погоди, щоб забезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щоб діти не перегрівалися);

  • сон на повітрі (якщо є умови);

Загартування водою

  • обтирання (починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати до пояса, потім ноги. Температура води від +32ْС, +28ْС до +22ْС, +20ْС.

  • обливання (Загартуванню сприяє обливання стоп – як самостійна процедура і в комплексі з ходінням босоніж по підлозі, холодному та гарячому піску. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);

  • купання ( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках, у відкритих водоймах разом з батьками);

  • ходьба по вологому килимку, змоченому в сольовому розчині.

Загартування сонцем

  • Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітям від 1 до 3 років.

  • Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5 хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).

  • Загорати часто, але нетривало.

  • Кращий час для засмаги: у середній смузі – 9-13 і 16-18 годин; на півдні – 8-11 і 17-19 годин. 

  • Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу.

  • Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40 хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.

  • Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 ْС.

  • Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури. Попередити переохолодження дитячого організму.

  • Не перебувати на сонці в повній нерухомості.

  • Уникати сильного опромінення голови. Для попередження перегріву та сонячного удару дітям обов’язково надівати білу панаму або хусточку.

  • Уникати загорання під сильним вітром.

  • Краще загорати в лісі, саду, біля річки.

 

Педагогічна майстерня | Переглядів: 941 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 15.06.2015 | Коментарі (0)

Освітні портали

http://osvita.ua  Освітній портал «Освіта.UA».
http://shodennik.ua Інтернет-проект, метою якого є створення єдиної освітньої мережі для всіх учасників освітнього процесу.
http://school.xvatit.com Гіпермаркет знань.
http://klasnaocinka.com.ua Класна Оцiнка — безкоштовна інформаційна система для шкіл, дитячих садків та інших організацій.
http://www.osvita.org.ua «Освітній портал» — все про освіту України.
http://ukped.com Українська педагогіка.
http://uchiteli.com.ua Сайт учительської взаємодопомоги: методичні матеріали, календарні плани, відеоуроки та інше.
http://shkola.ua Новий навчальний портал.
http://teacherjournal.com.ua Учительський журнал он-лайн.
http://www.ednu.kiev.ua "Освіта в Украіні. Цей сайт представляє усі українські інформаційні ресурси, що пов'язані з освітою (за словами власників).
http://myeducation.com.ua Потужний незалежний освітній ресурс, основною метою якого є допомога у отриманні якісних освітніх послуг кожною людиноюпротягом життя.
http://window.edu.ru Єдине вікно доступу до освітніх ресурсів (Росія).
http://svitosvit.ua Українська мережа навчальної інформації та освітніх послуг «СвітОсвіт».
http://ped.sumy.ua Українська педагогіка. (Неофіційний сайт ГНПУ імені Олександра Довженка.)
http://den-za-dnem.ru Школа: день за днем. Педагогічний альманах.
http://www.uroki.net Метою даного сайту, є допомога молодим і починаючим вчителям у складанні поурочно і тематичного планування, сценаріїв шкільних свят, в розробці відкритих уроків з різних шкільних предметів, класних годин.
http://www.intellect-invest.org.ua Портал сучасних педагогічних ресурсів.
http://znannya.info Інформаційний портал «Знання».
http://www.obrazovanie.by Освіта і навчання в Білорусі.
http://rg-zigzag.com.ua Освітній портал «Репетиторська група „Зигзаг“.
https://sites.google.com/site/ulejconf Вчитель у мережі.
http://adu.by Науково-методична установа „Національний інститут освіти“ Міністерства освіти Республіки Білорусь.
http://pedsovet.org Всеросійська інтернет-педрада.
http://nastaunik.info Сайт знайомить з тенденціями освіти у світі, з новими технологіями і методами викладання, а також результатами їх застосування в Білорусі. Програмна оболонка дозволяє скопіювати інформацію, а також додати свої розробки.
http://metodportal.net

На допомогу педагогам | Переглядів: 306 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 24.12.2014 | Коментарі (0)

 

Тема

Форма проведення

Термін

 

Круглий стіл  на тему “Виявлення набутих компетенцій  дітьми старшого та середнього  дошкільного віку  за вимогами БК дошкільної освіти і програми розвитку дитини дошкільного віку “Впевнений старт”

Повідомлення

07.10.2014р.

 

Панорама методичних  новинок

Обговорення

06-10.10.14р.

 

 

Інтерактивно ділова гра “Прес –конференція”

Тема:”Моделюємо портрет майбутнього першокласника”

Виступи

 

08.0.2014р.

 

Майстер-клас  вихователя Пукальської  І.М.“Ейтетика.Ігри та вправи”

Заняття з мовленнєвого  розвитку “У фруктовому саду”

Огляд. Обговорення.

10.10.14р.

 

Дискусія “Яким має бути сучасне заняття”

Дискусія

08.10.2014р.

 

Консультація “Технології вивчення готовності до школи майбутніх першокласників”

Повідомлення

 

 

09.10.2014 р.

 

Перегляд відеозаписів  музичного керівника Лукащук О.В.  “Танець як засіб комунікації”

(робота гуртка)

 

 

Обговорення,перегляд

 

09.10.14р.

 

Презентація портфоліо дітей старшої групи.

Вихователь Захарчук Т.А.

Презентація

14.10.14 р.

 

Засідання школи молодого спеціаліста  на тему:  «Моє бачення сучасного заняття ».

Обговорення

15.10.14р.

 

Проведення тестування “Сучасні педагогічні  технології дошкільної освіти”.

Тестування

16.10.14р.

 

Домашне завдання .

Анкетування “Інновації в дошкіллі”

Анкетування

16.10.14р.

Педагогічна майстерня | Переглядів: 279 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 09.11.2014 | Коментарі (0)

Інструктивно-методичні рекомендації

«Організація роботи в дошкільних навчальних закладах

у 2014/2015 навчальному році»

Діяльність дошкільних навчальних закладів здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» та інших нормативно-правових актів.

Зміст освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності в 2014/2015 навчальному році має відповідати основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. Базовий компонент передбачає оволодіння змістом дошкільної освіти впродовж усього періоду дошкільного дитинства і визнає цінність кожного вікового етапу для особистісного розвитку за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних можливостей.

Реалізація Базового компонента  дошкільної освіти забезпечується освітніми програмами та навчально-методичною літературою, що затверджені або рекомендовані Міністерством освіти і науки України чи схвалені для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України.

У 2014/2015 навчальному році чинними є такі програми.

Комплексні освітні програми:

- «Оберіг», програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш А. М.);

- «Впевнений старт», програма розвитку дітей старшого дошкільного віку  (авт. кол.: Андрієтті О. О., Голубович О. П. та ін.);

- «Дитина», програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років  (наук. кер. Проскура О. В., Кочина Л. П., Кузьменко В. У., Кудикіна Н. В.);

- «Дитина в дошкільні роки», освітня програма (наук. кер. Крутій К. Л.);

- «Українське дошкілля», програма розвитку дитини дошкільного віку (авт. кол.: Білан О. І., Возна Л. М., Максименко О. Л. та ін.);

- «Соняшник», комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку (авт. Калуська Л. В.);

- «Я у Світі» (нова редакція), програма розвитку дитини дошкільного віку (наук. кер. Кононко О. Л.);

- «Стежина», програма для дошкільних навчальних закладів, які працюють за вальдорфською педагогікою (авт. Гончаренко А. М.,          Дятленко Н. М.).

Парціальні освітні програми:

- «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років  (авт. Лохвицька Л. В.);

- «Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З.,   Линник Т. А.);

- «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);

 - «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л.,      Лещенко З.).

На допомогу педагогам | Переглядів: 657 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 02.08.2014 | Коментарі (0)

 

Конспект підсумкового заняття  для дітей старшої групи

«КВК»

Мета: розвивати логічне та аналітичне мислення, пам'ять, увагу,мовлення,  вміння орієнтуватися в просторі. Закріпити у дітей вміння лічити предмети в межах 10,добирати  слова до запропонованих моделей, вільно орієнтуватись у звуковій структурі  слова. Вправляти у встановленні відповідності між числом і цифрою, в називанні та класифікації геометричних фігур, виконанні дій додавання і віднімання в межах 10.

Ведуча.

Сьогодні ми проводимо справжній відповідальний турнір КВК- клуб веселих і кмітливих. Дві команди розумних і уважних будуть  змагатися одна з одною і пройдуть декілька випробувань. В кінці ми підведемо підсумки та відзначимо переможців. А допоможе визначити  переможців  наше шановне журі… Всі конкурси будуть оцінюватися за 5 – ти бальною системою.

Ведуча. Представлення команд.

Капітан 1-шої команди.

Наша команда – «Пізнайки».

Команда, наш девіз:

Ми все пізнати хочем,

Ми хочемо все пройти.

Ми прагнемо дізнатись

На все відповісти.


На допомогу педагогам | Переглядів: 819 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 13.02.2014 | Коментарі (0)

Конспект підсумкового заняття

 «Мандруємо стежками математики»

Мета: Виявити рівень знань дітей з математики за вивченими темами. Закріпити вміння рахувати в межах від 1 до 10. Вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлення рівності між ними. Удосконалювати вміння визначати наступне та попереднє число відносно заданого («сусідів числа»), називати плоскі геометричні фігури шляхом виділення їх у малюнку. Розвивати   розумові операції, увагу, мовлення ,  уміння орієнтуватися в просторі, порівнювати предмети по величині; допитливість,  навички самооцінки та взаємооцінки .

Виховувати увагу, самостійність, витримку, звичку до самоконтролю,. стійкий інтерес до занять з математики, бажання допомагати один одному.

Хід заняття.

Відео :вихователь запрошує дітей у подорож, у незвичайну країну, а в яку, пропонує здогадатись.

                         Вихователь.   

 Країна ця кличе у мандри далекі,

Час у похід вирушати малечі,

 Швидше збирайте свої рюкзаки

Все необхідне кладіть, малюки!

Вітер обличчя нам обвіває

Отже, малеча, в похід вирушає!

Вихователь запрошує дітей у туристичну подорож. Діти складають у
рюкзаки все те, що їм знадобиться у подорожі.

Відлік часу (1,2,3….  ,9,8,7…..)

Заходять до залу, співають.

«Пісня про дружбу»

На допомогу педагогам | Переглядів: 613 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 13.02.2014 | Коментарі (1)

 Вектор наступності.

          Сьогодні процес модернізації змісту  освіти спрямовується на розвиток дитини, як активного, свідомого та компетентного суб’єкта життєдіяльності, у якого  сформована  фізична  та психологічна готовність до шкільного життя. А це вимагає переосмислення як змісту,так і форм, методів, засобів педагогічної діяльності. У зв’язку з цим стало очевидно, що традиційна підготовка дітей до школи втратила свою перспективу. При підготовці  старших дошкільників до навчання у школі  набуває цінності не стільки наявність спеціальних знань, умінь, скільки складних форм розумової діяльності, високого рівня морально-вольових якостей, працьовитості. Відповідно , це  вимагає тісної взаємодії  у діяльності  роботи    дошкільної та початкої  ланок.

        Все це не можливо  без реалізації принципу безперервності освіти, який  має починатися з забезпечення наступності між першими її сходинками — дошкільною і початковою ланками. Саме такий принцип побудови утворює простір для реалізації в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи єдиної, динамічної та перспективної системи, спрямованої на розвиток, виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів.

       Щоб зв'язок між дошкільним закладом та початковою школою приніс реальну користь, важливо дотримуватись певних умов: співробітництво має бути довготривалим і нерозривним, робота - плановою і системною, завдання - комплексними. Основою співробітництва у нашому закладі є розгорнутий перспективний план спільної роботи, у якому чітко сформульовані завдання, визначений зміст роботи з різних напрямків і обумовлені конкретні її форми, а також терміни виконання .

   В результаті   реалізації принципу безперервної освіти   дошкільний заклад визначив напрямки  спільної  роботи   дошкільного закладу  та загальноосвітньої школи :

На допомогу педагогам | Переглядів: 419 | Завантажень: 0 | Додав: Admin | Дата: 13.02.2014 | Коментарі (0)

       Алгоритм вивчення компетентності дітей старшого дошкільного віку за освітньою лінією "Дитина в сенсорно - пізнавальному просторі ”


 

       Відомо,що одним із найвідповідальніших життєвих циклів людини є дошкільний період,  тому саме осучаснення   шляхів  творчого розвитку  дошкільника  сприяє опануванню ними не тільки премудрості шкільної науки  але  науки життя, яке набуває  у сучасних умовах особливого значення.   Реформування системи освіти  спонукає  до пошуку нових підходів теоретичних й  практичних засад змісту освіти. Стало очевидним ,що традиційна підготовка дітей до школи втратила свою перспективність .В наш час набуває цінності не тільки  засвоєння дітьми певних знань,  а також  забезпечення використання  відповідних компетентностей в житті.

          Пріоритетними завданням стало  формування  у  наших вихованців уміння міркувати, орієнтуватися в усьому ,що їх оточує , належно  оцінювати та приймати самостійні рішення , аргументувати  свої міркування ,помічати і розкривати  причинно-наслідкові зв'язки. Тобто  не спонукати дітей до безпосередньої навчальної діяльності, а забезпечувати підґрунтя  для  оволодіння нею. З огляду на це ,в змісті  Базового  компонента  дошкільної освіти , було виділено окремо освітню  лінію  «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі ",  яка вивчає сенсорні еталони,пізнавальну активність,елементарні математичні уявлення та компетентність дій відповідно до своїх можливостей. Ця  освітня лінія включає в себе  оволодіння дітьми таких понять ,як колір,форма,величина,простір,час ,число, цифра, лічба,рахунок, задача, а також  розвиває   високу пізнавальну активність, кмітливість, гнучкість мислення,розширює  знання   про довкілля, їхнє життя.


 

Педагогічна майстерня | Переглядів: 832 | Завантажень: 64 | Додав: Admin | Дата: 08.02.2014 | Коментарі (2)

Основною формою навчання дошкільнят у процесі організованої пізнавальної діяльності було й лиша­ється заняття.
 Що таке сучасне заняття в сучасному дошкільному закладі?
 

На допомогу педагогам | Переглядів: 489 | Завантажень: 57 | Додав: Admin | Дата: 12.12.2013 | Коментарі (1)

1-20 21-22
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Друзі сайту

Шепетівка вул.Чкалова 34
Безкоштовний хостинг uCoz